...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Monday, May 22, 2017

Rawatan

Al salam alaykum

Sabtu semalam aku teman Kak Roza kononnya pergi rawatan Ruqyah anjuran IJIM. Tapi mcm biasa, aku yg sakit kepala. Tak tahu la kenapa.

Selepas rawatan, dia cakap aku ada gangguan. Tapi, aku tetap merasakan aku sihat.

Ni kali ketiga la aku cuba kot. Yg pertama dulu Darussyifa, yg kedua Al-Hidayah, yg ketiga Ruqyah Tauhid la.

Aku rasa aku sihat walaupun ada la juga symptom-symptom biasa gangguan tu.

Tapi, aku tetap rasa aku sihat. Kak Roza suruh aku pergi lagi. Aku dah tak mahu. Tak nak. Penat la aku rasa. Sepanjang rawatan tu, aku macam hanyut. Sakit kepala, rasa nak tidur. Rasa sedih.

Perawat-perawat juga berpesan banyakkan baca doa sebelum tido, doa masuk tandas, jangan mudah marah, dan macam-macam lagi. Nak tanggalkan baju, baca doa, nak sarungkan selipar baca doa, paling mudah baca Auzubillah, dan bismillah.

Dan, amalkan ini:
1. Taubat
2. Hijrah
3. Redha
4. Tawakkal


:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

2 comments:

mygoldpen said...

simptom2 gangguan mcm mne ye kak?klu ikut mak2 dorg ade jgk suh pegi berubat tapi stakat ni boleh mengelak lg ehehe

Kay said...

Izza... whatsapp akak