...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

.

Tuesday, February 12, 2019

Pelik ke?

Al salam alaykum

Dua soalan yg aku takleh lupa yg diajukan kepada aku.

Soalan pertama:

Bujang lagi? Tak pernah kawen lg? Memang tak pernah kawen sebelum ni?

===> Sbb tu la aku kadang aku suka jawab, saya tak tau la suami saya kat mana, anak saya pun dah nak masuk sembilan orang. Malas aku nak jawab bujang, apsal ntah orang tak percaya aku bujang.

Soalan kedua:

Ko tak pernah kerja oversea? ===> soalan ni ok, dan aku pun jawab, memang tak pernah.

Tapi dia sambung lagi...

Ko tak pernah pergi oversea ke? ===> Senyum segaris je la weh.... Hahahaa.... muka aku innocent benor kan?



:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

2 comments:

Julie Shahril said...

dua2 soklan menyakitkan hati. tu bagi yg nasib seperti ko.

yg nasib mcm aku plak...

"ko tambah la anak lagi, anak pompuan pulak"

"Baik lah" (dgn muka annoying)

Kay said...

kalau la senang kan?

nak amik anak angkat pun payah