...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Showing posts with label Krabi. Show all posts
Showing posts with label Krabi. Show all posts

Monday, December 31, 2012

31.12.2012

al salam alaykum

ramai org buat sorotan 2012 yek!

dengan pertambahan tahun, umur utk mengadap Ilahi juga semakin berkurang...

dan bagi aku, setiap tahun yg berlalu, memberikan impak dan kenangan yg berbeza...

tahun 2012:

Januari - aku masuk kelas Talaqi Al-Quran di Masjid Shah Alam... dan pertama kali menjadi pengapit pengantin... hmmm!! lain kali takmoh dah...

Februari - pergi Medan... best! 

Mac - aku hantar notis 3 bulan... mmg dah nekad!

April - dapat anak saudara baru, Khalis Adam Faiz yg dilahirkan pada 04/04/2012

Mei - bulan terakhir aku di Tambatan Pelampung Tunggal Sdn Bhd, aku jatuh masa main paintball hingga seliuh kaki dan sakitnya masih terasa hingga ke hari ini, dengan kaki yg masih sakit aku berjalan-jalan ke Krabi, dan penghijrahan aku dari Shah Alam ke Kuala Lumpur

Jun - aku amik cuti 2 minggu, berehat di Kuantan, pada masa tu malasnya nak balik KL semula... famili Paklang dan Pak Anjang datang bercuti ke Kuantan, kemudian kami sekeluarga pun ikut sama bercuti di Awana Kijal... mula kerja di tempat baru, sebuah syarikat bumiputra tempatan, mcm-mcm ragam org kat sini, kadang-kadang terimbau jugak kenangan masa kerja kat AMB Kuantan dulu...

Julai - pengalaman ditemuramah oleh NTV7 berkenaan Help Call Button, dan siarannya aku tunggu-tunggu, aku warwarkan kpd famili aku, tapi kami sendiri tak dapat tengok... alih2 ada jiran called mak aku cakap, muka aku kuar tv... ehehehe... bayangkan aku yg sememeh itu!

Ogos - selamat hari lahir utk aku sebanyak 2x... 2 Ogos tahun masehi, dan 1 Syawal tahun Hijrah... aku dah kira, mmg takkan dapat tarikh 2 Ogos bersamaan 1 Syawal utk kali kedua... tapi kira rezeki la dapat sambut  dalam bulan yg sama...

September - biasa-biasa saja mungkin, cuma berpeluang utk mengalami suasana membida rumah di Bilik Lelong, Kompleks Mahkamah Kuantan... alhamdulillah, semua urusan dah selesai, dah jadi milik kami yg sementara di dunia ini... dan jugak, pengalaman bersama dgn Lynas... sbb masa amik gambar tu, aku dan adik ipar duduk depan sekali, mmg nampak la 2 org wanita bertudung di samping majoriti besarnya ialah kaum Cina, dalam akhbar harian tempatan utama... sampai skrg isu Lynas masih tidak berkesudahan...

Oktober - menjalani kehidupan spt biasa

November - bulan terakhir utk Talaqi Al-Quran di Shah Alam... alhamdulillah... mula-mula pindah ke Kuala Lumpur, aku ingt aku akan syahid di pertengahan jalan... ye laa, jauh jugak nak ulang alik... harap2 aku akan bertahan jugak utk Talaqi Al-Quran lanjutan tahun depan, insyaAllah... dan, pertama kali dalam erti kata yg sebenar, aku bawak mak ayah aku bercuti jauh skit... pergi Langkawi! ada rezeki lagi, nak bawak jalan-jalan lagi...

Disember - Abang Ammar dapat adik, lahir pada 06/12/2012, nama diberi Areeq Zayyan... dan, yg tak disangka-sangka, bandar aku membesar, banjir kilat yg telah menyebabkan bandar Kuantan lumpuh sepenuhnya! 

itu je rangkuman tahun 2012 yg telah berlaku dalam hidup aku... 

dan ramai kawan-kawan aku yg update di FB, kisah hantar anak-anak masuk darjah 1...

aku macam "haaaa???' dah darjah satu anak korg tahun depan!

dan, sahabat aku di zaman U dulu, "Kay, cuba ko scan gmbo kita masa zaman anak2 dara comel lote dulu"
aku jawab, "Eh Eagy, aku sampai skrg masih lg seorang anak dara yg comel lote ye... ahaks"
Eagy "hampeh ko kay" ekekeke


mudah-mudahan tahun 2013 beroleh lebih keberkatan, kerahmatan, dan limpahan kasih sayang dari Allah swt..


apa azam? azam tahun 2012 diperbaharui dan dibawa ke tahun hadapan...



:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Saturday, May 12, 2012

Wednesday, May 09, 2012

Monday, May 07, 2012

Siaran langsung

Al salam alaykum

Langsung dari Krabi Resort, Pantai Ao Nang, Krabi Thailand

Gambo pantai Laut Andaman la yek!

Tak berjalan lagi...