...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Showing posts with label RapidKL. Show all posts
Showing posts with label RapidKL. Show all posts

Sunday, April 30, 2017

Nak koc wanita utk LRT juga boleh?

Al salam alaykum

Kalau sesapa baca blog aku awal-awal aku kerja di Kuala Lumpur dulu, mesti selalu baca rungutan aku pasal komuter.


Dan, ada sahabat-sahabat yg msg aku apabila koc wanita diperkenalkan. Ibarat, impian menjadi nyata, doa diperkenankan oleh Yang Maha Esa. Siap FBI dan Fafau tepon aku kuar suara di HotFM selepas aku menghantar sms tentang Koc Wanita Komuter. 

Sekarang, aku berulang dgn LRT dan juga bas. Kekerapan LRT tidak membimbangkan aku utk berebut-rebut menaiki LRT. Tak macam komuter, terlepas saja satu, tunggu la lagi entah berapa lamakah lagi, terpaksa aku menanti, sehingga teguhnya pendirian di hati, walaupun pada masa tu dah diperkenalkan shuttle komuter. Tapi, sama je tak la berapa nak shuttle sgt pun.

Tapi, kalau LRT pun adakan koc wanita, tak salah kan?

Seronok la saya!

::: Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa :::